donderdag 20 maart 2008

Bloggersblock

Ik heb een bloggersblock, al maanden…. Ik heb zelfs al maanden de titel van deze blog klaarliggen, maar ik kom er maar niet toe er eens een stukje over te schrijven. Het is bij me opgekomen alleen de titel te plaatsen. Erg veel duidelijker kan ik niet zijn, toch?

Mijn bloggersblock uit zich in het steeds maar niet weten waar ik het over wil hebben in mijn blog of hoe het te verwoorden. Ik kan best aardig schrijven en ik doe het graag. Zo’n blog leek me dan ook helemaal te gek! Mijn hersenspinsels in woorden vangen en dan toevertrouwen aan het worldwideweb, daar waar honderen het kunnen en slechts enkelen het willen lezen.
Ja, dit ging helemaal mijn ding worden.
Niet dus.
Mijn hoofd is vol.
Mijn word-documentjes eng leeg.
Het zit er wel in, maar het komt er niet uit.

Waar zou ik het dan over willen hebben?
Over de baan die ik achter laat? Been there, done that.
Over de loopbaan die voor me ligt? Eh.. nou... over een maandje of wat misschien.
Over mijn geliefde met wie ik nu alweer een heel jaar huis, bed, bank, poes en leven deel? Zou kunnen, zou kunnen.... Wordt het dan het aanrecht dat er uitziet als een slagveld, als hij gekookt heeft? Zijn schoenenverzameling? Wordt het een quasi emo stukje over ons fijne samenzijn? Of wordt het een verhandeling over de voors en tegens van de overgang van ‘jij en ik’ naar ‘wij’? Ik ben er nog niet uit....
Over acht prachtige dames zou ik ook nog kunnen schrijven. Acht dames met wie ik –door een uit de hand gelopen grapje – spontaan een paar dagen naar de sneeuw ging. Voor mij een sprong in het diepe, waar ik tot op vandaag geen spijt van heb gehad. Acht dames van wie ik leer en heb geleerd wat spontaniteit is en wat dat je kan brengen. Acht dames die laten zien dat als je samen bent, verdriet verzacht wordt en plezier versterkt. Ik heb het geprobeerd, maar ook dat bleek niet in woorden weer te geven.
Vriendschappen in het algemeen dan, is dat wat? Over waarin je verschilt en over dat wat je bindt. Over waarom het soms wel werkt en soms ook niet. Over waarom sommige vriendschappen blijven bestaan en andere niet en wat dat dan zegt over de waarde van die vriendschappen... Hmm, dat wordt te algemeen, of te persoonlijk....
Sjonge, waar kan ik het dan nog over hebben? Een blik uit het raam leert mij dat het weer op het moment ook al geen geschikt onderwerp is.

Zou het zo kunnen zijn dat ik eigenlijk helemaal niet geschikt ben om te bloggen. Dat kan natuurlijk ook. Misschien weet ik de balans tussen te algemeen en te persoonlijk niet te vinden.
Waarom wil het eigenlijk?
Oja, ik schrijf graag en ik kan het ook best aardig.
Als jong meisje schreef ik al zo graag. Dagboeken vol heb ik geschreven. Gedichten ook. Pure drama zoals alleen pubermeisjes dat kunnen.
Inmiddels ben ik ouder, (wijzer?) rustiger en veel blijer met mijzelf en mijn leven. Daar is ook wat voor te zeggen. Het levert alleen geen dramatische teksten meer op. Daarvoor in de plaats zijn observaties gekomen. Geen woorden meer rechtstreeks uit de dieptes van mijn hart. De pure emoties vinden nu hun weg van mijn hart naar mijn hoofd, alwaar een kluwe emoties netjes wordt gefilterd, onder woorden gebracht en in het juiste hokje geplaatst. Dat is handig. Dat is overzichtelijk. En dat levert oersaaie blogs op....

... of een bloggersblock.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten